Ferie, ferie, ferie

Nedenstående startede jeg på for godt 2,5 uge siden, men blev ikke færdig med det, da jeg  sad i DGI huset. Tanken var at det skulle jeg da bare skrive færdig når jeg kom hjem. Sådan blev det ikke, og så ramte hverdagen. Så her 2,5 uge senere, er tiden endelig til at få det færdigt. Så nu får I det – bedre sent en aldrig.

Jeg sidder i skrivende stund ved et bord i Den Grønne Cafe i Nordkraft, mens 4 piger tonser rundt nede i DGi’s legeland. Vi er halvvejs inden i den 3. og sidste ferie i uge, så mandag er det tilbage til hverdagen.

I denne her uge har vi bare været hjemme, og få klaret nogle praktiske ting, og det kommer resten af uge også til at gå med.

Vores første ferieuge brugte vi i sommerhus, dvs. kun nogle af os, da Karoline var på Spejdernes Lejr i Sønderborg fra lørdag til torsdag. Thomas skulle dog arbejde nogle af dagene, så Josefine og jeg tullede bare rundt og hyggede os. Jeg fik desværre et tilbagefald med ryggen om lørdagen, så jeg var ikke helt så mobil de første par dagen.

sommerferie09sommerferie10

Om onsdagen var dagen, hvor jeg rundede de 40 år. Dagen startede med morgenmad og gaver på terrassen – det var heldigvis en af de få dagen hvor der faktisk var rigtig godt vejr. Gaven fra Thomas var et par Kharisma øreringe fra Marianne Dulong i sølv i str. mellem. En ad de ting der var på ønskelisten. Jeg har dog efterfølgende valgt at bytte dem til oxideret sølv. Jeg havde dem allerede i sølv i str, stor, og jeg synes faktisk ikke der er så stor en forskel, så derfor en anden farve.sommerferie12

For at der skulle ske noget, kørte vi til Lønstrup for at spise frokost. Lønstrup er sådan en hyggelig ferieby, og vi prøver altid at komme der fordi hver sommer. Om aften var vi på Blokhus Strandhotel for at spise. Hotellet er helt nyt, så det var vores første besøg.

Vi valgte 3 retter med tilhørende vinmenu. Maden var rigtig lækker og velsmagende. Vinene var også gode, ikke en finger at sætte på det. Vi var dog lidt skuffet over serveringen. Tjenerne formåede ikke at præsentere vinen, og de helt basale regler ang. servering havde de ikke styr på.

Vi kørte hjem fra Blokhus lørdag formiddag, da jeg havde inviteret hele familien til fødselsdag lørdag aften.  Det er skønt at blive 40 år – man får så mange skønne gaver.

Karoline havde været på Spejderens Lejr, så hende var vi nede at hente om torsdagen, hvor hun tog os med rundt på en rundtur på den store lejr. Det havde bare været noget så fed en oplevelse for hende.

Ferieuge nr. 2 blev brugt i det sjællandske. Vi har nogle venner som bor i Gentofte, men de var på ferie, så vi havde fået lov til at låne deres hus. Så der var vi fra tirsdag til søndag.  Det var en uge med en god blandning af afslapning og hygge, samt sightseeing og shopning.

Onsdag blev brugt på shopning, hvor vi holdte os til strøget. Torsdag, hvor de havde lovet meget regn, kørte vi til Humlebæk og besøgte Louisiana. Fredag blev brugt i Tivoli, hvor pigerne havde bestemt at vi skulle spise aftensmad på Grøften.  Om lørdagen legede vi turister i København og spiste frokost på Papirøen. Nogle rigtig dejlige dage, hvor der var tid til afslapning og nærvær.

sommerferie05

Feriens sidste uge, blev bare brugt der hjemme, hvor tiden blev brugt på praktiske ting, og pigerne have legeaftaler. På det tidspunt var legeaftaler ved at være tiltrængt for pigerne, kunne godt mærke på dem, at de havde gået op af hinanden i lidt for lang tid. Der var brug for frisk blod.